dilluns, de desembre 01, 2008



Històries de paper - Jordi Solano

L'ésser humà és, entre moltes altres coses, un ésser narratiu. Des de les parets d'Altamira fins a la pantalla de l'Imax, les persones no hem deixat mai d'explicar-nos històries els uns als altres. Històries parlades, escrites, cantades, dibuixades o filmades, històries reals o fictícies, petites anècdotes o grans sagues èpiques. El ventall és pràcticament infinit.


Jordi Solano és, a més de dibuixant, un mentider flagrant, convençut i orgullós. I per això es dedica a la il·lustració. En aquest món de dibuixos i de contes, la diferència entre realitat i ficció es difumina fins al punt de convertir-se pràcticament en una qüestió de gustos. Són, al cap i a la fi, dos plats cuinats amb els mateixos ingredients.


La línia, la taca, el color i la paraula es combinen a Històries de paper, un recull de narracions o fragments de narracions en paper sobre moltes coses que mai no han existit, i algunes que potser si.




Historias de papel
- Jordi Solano


El ser humano es, entre otras muchas cosas, un animal narrativo. Desde las paredes de Altamira hasta la pantalla del Imax, las personas nunca hemos dejado de contarnos historias los unos a los otros. Historias orales, escritas, cantadas, dibujadas o filmadas, historias reales o ficticias, pequeñas anécdotas o grandes sagas épicas. Las posibilidades son prácticamente infinitas.


Jordi Solano es, además de dibujante, un mentiroso flagrante, convencido y orgulloso. Por eso se dedica a la ilustración. En este mundo de dibujos y cuentos, la diferencia entre realidad y ficción se difumina hasta el punto de convertirse prácticamente en cuestión de gustos. Son, al fin y al cabo, dos platos cocinados con los mismos ingredientes.

La línea, la mancha, el color y la palabra se combinan en Historias de papel, una recopilación de narraciones o fragmentos de narraciones en papel, sobre muchas cosas que nunca han existido, y algunas que tal vez si.







para el que no tenga nada mejor que hacer este puente...

3 comentaris:

triz ha dit...

y donde es eso señor solano??


me aguanto con los abrazos y te pido siempre más, como los petitsuise, a mi me daban dos!


(y el premio si estaba bien si.. me salva el culo again)

Ғhαel•CЯavo ha dit...

Seus trabalhos sempre inspiram-me! Me gustan mucho los dibujos a lapiz...

edu comelles ha dit...

els meus profunds i sincers respectes o Mithrandir del Grafit. espero poder-ho veure...

hi serán fins el 22?

K-O-N-T